tisdag 22 december 2009

julhälsning från valplådan


Nytt i valplådan är att numera är där en tidningsdel och jag blir lika fascinerad var gång att små som de är kravlar de sig ut för att göra sina behov på tidningen istället
Vivan
Victor ökar på snabbt nu och är inte så långt bakom Vivan. Victor är lite speciell i sin färg än så länge mycket rödare i sitt ansikte och på sina framtassar en härligt mörkröd färg. Ska bli kul att se om färgen jämnar ut sig så småningom. Jag har varit tveksam till om Valle varit roan eller klartecknad jag har ju ingen tidigare erfarenhet av roan och eftersom hans teckning skillde sig en hel del från Villes och han var dessutom mycket mörkare runt ögonen så troligen va r han sable roan men Valle har mer klart avtecknade fält men efter att läst mig till en del så jaghar kommit fram till att är tramdynorna färgade som en rund ring som succesivt fylls igen mot mitten är det roan och kommer det slumpmässigt är det klartecknat. Nu studerade jag inte trampdynorna så noga på han som nyfödda men idagsläget är det som runda ringar så jag går på att det är roan han är. En otroligt lugn och "Ferdinand" lik kille. Vivan är jag iallafall helt säker på att hon är röd denna lilla charmiga tjej.

3 kommentarer:

  1. God jul-kramar från storasyster Nanna!

    SvaraRadera
  2. Jättesöta tomtar, troligtvis de sötaste detta år. Jag får fortfarande tänka på saken men Kalle vill att vi väntar. Annars får vi vänta tills nästa valpkull.
    GOD JUL till er alla.
    Kram Annette

    SvaraRadera