måndag 28 december 2009

första natten

Valparna och Tindra fann sig väl tillrätta i sin nya hage.

Oj vad trött man blir av att flytta

. Tindra kan ju ta sig in och ur den som hon vill. Jag som bestämde mig för att sova i min egen säng blev ett litet huvudbry för Tindra. Skulle hon sova hos mig där nere eller hos valparna hon tog ett par vänder upp och ner för att slutligen lägga sig i dörrhålet in till valparna. För att nu ingen ska tro att jag lämnar valparna vind för våg så sover Christopher vägg i vägg och med öppen dörr och jag sover precis under valprummet och är mycket lättväckt så kollen fanns/finns . Tindra hade även gått in och tittat till Christopher några gånger under natten.Så det kollas åt båda hållen=)

En utmärkt plats att dia på tycker Tindra trångt och mysigt

Nytt för idag var att det bara var valpfoder och inget nötfärs med på menyn och de är duktiga på att äta så inga problem. De har också fått två smakportioner idag med mammas mat som dessert.


Lille Victor



Måste ju säga godnatt till de små godingarna







2 kommentarer:

  1. Undrar just hur många uppfödare som tar lika stort ansvar som du. Vilket engagemang! Trygga valpar blir det säkerligen.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående kommentar. Du är helt enorm och fina valpar är det.
    GOTT NYTT ÅR

    SvaraRadera