fredag 4 december 2009

Dygn 1


Allt är bra i valplådan. Tindra var till en början lite orolig verkade sakna sin valp. Men efter en stund när jag också la mig så kom hon till ro. Jg har ju flyttat in en säng åt mig i valprummet så jag kan vara nära. Jag vaknade till med jämna mellan rum och kollade till de små så att ingen mer gått bort. men alla är pigga och har ökat i vikt den ene roan hanen har redan börjat få kalaskula

Eftersom jag inte haft roan hundar tidigare är det kul att se hur fläckarna blir tydligare och tydligare. Den stora roanhanen har mycket teckning och bak ser den ut som om den har en vit stjärna och är röd runt i kring. Den "lilla" roanen är den som börjat få kalas kula har mycket mindre teckning. Men jag försöker "pela" så lite som möjligt med dem. Vill inte störa Tindra i sitt arbete utan sitter mest vid kanten och njuter. Gunilla kom också för lite ögongodis idag och Tindra gillar när vi sitter där och småpratar. Hon är så go min tjej vill gärna ha en valp under hakan eller precis bredvid sitt huvud precis som om hon ligger och snusar på dem och njuter.Hennes aptit är tillbaka men jag tar det lugnt så det inte blir stockning. Nästan ingen feber den låg på 38,8 så allt är bra.

2 kommentarer: