tisdag 15 december 2009

Dygn 12

Är just nu väldigt glad då Victor gått upp 30 g sen igår. Jag har stödmatat han ett par gånger under gårdagen så han inte skulle riskera att torka ut. Det är ju egentligen inget fel på hans sugande det är bara det att han tycker det är väldigt mysigt att ligga och sutta hos mamma och jag misstänker starkt att det är ömsesidigt. Tindra lägger sig i min säng som står precis bredvid valplådan. Jag har ju som ni vet flyttat in där för att sova hos Tindra och valparna det första 4-5 veckorna precis som jag alltid gör. Men iallfall lägger sig Tindra i sängen och vill ha Victor hos sig så han kan ligga och sutta och mysa utan de andra precis som hon känner att han är minst och behöver mest och de andra är ju så stora och tar för sig.De blir väl ompysslade de också men det är Victor hon vill ha i sängen lite extra.Men idag har han ökat på egen hand och det känns bra. Tindra och jag har som sagt vår egen lilla lya här uppe och hon skiftar nu att sova i valplådan och hos mig i sängen Lowa sover ju hos MickanUffe har killrummet numera de påstår att de har det så bra så ingen som snarkar förstår inte vad de menar med det.Det har börjat glipa så smått i deras ögon så vilken dag som helst nu öppnar de dem. De balanserar också mer och mer på alla fyra benen. Tänk vad tiden går snabbt ändå. I natt vid 4 snåret märkte jag att Tindra var väldigt spänd i sitt ena juver så jag fick hjälpa henne att lätta på trycket lite. Det går väldigt lätt för Tindra lägger sig till rätta i mitt knä och jag får mjölka ur henne lite. Det hjälpte och idag har de varit mjuka och fina igen. Det gäller att vara uppmärksam mjölkstockning det kan komma fort och eftersom hon har mycket mat till bara tre valpar och de suger ju inte på alla juver när de äter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar