måndag 14 december 2009

Dygn 11

Victor har fortsatt att öka i vikt under dagen och det känns bra. Tindra är som vanligt en alldeles underbar mamma och sköter sina små på bästa sätt även om hon gärna kommr och vill vara med övriga flocken här nere i mellanåt. Men Tindra gillar verkligen att vara mamma. Hon är så ömsint och fin mot de små och framför allt mår hon så bra både under och efter sina dräktigheter.Hade hon inte gjort det hade jag inte ens funderat på att låta henne bli mamma igen.Jag vill ju min hundar det allra bästa och göra mitt bästa för dem. Som ni ser på bilden är vå av valparna Vivan 900g och Valle 1053 g ovanligt stora och Victor som ser liten och "klen" ut med sina 622 g mer normalstor om jag tittar på tidgare valpar och deras viktkurvor men bara för att de är stora som små behöver det inte betyda stora som vuxna utan de blir nog normalstora även de. Tog 1,5 veckors kort idag hade ingen hjälp så de blev sådär. Victor är betydligt mörkare i sin röda färg än Vivan än så länge och Valle är blekisen men de är så söta alla tre.












3 kommentarer:

  1. Kul att se hur olika i storlek de kan vara! Jesper hälsar att "ju rödare dess bättre, heja Victor!"

    SvaraRadera
  2. De är så goa. Sandra tycker absolut att jag ska ha en cocker men jag tror vi måste vänta ändå. VI ska dessutom till Thailand i början av mars så det blir ju inte så bra . Fast sugen är jag.

    SvaraRadera
  3. Så söta trots att de är så små! Det skall lbi intressant att se hur Valle utvecklas - ljusa cockrar är så fina, tycker jag!

    SvaraRadera