onsdag 9 december 2009

Dygn 6

Vivan och Victor

Nu känns det som vi äntligen landat både jag och Tindra. Tindra har ju varit lugnet själv hela tiden men det är precis som om hon gått in i andra andningen och kopplar av på ett annat sätt. Hon var lite ledsen igår eftermiddag och kväll hon saknade sin Ville som hon pysslat så mycket med idag när jag kom hem från jobbet hade jag samma jacka på mig som jag hade igår när jag höll Ville och som hon luktade på den. Så visst har hundar känslor! Idag har jag börjat jobba igen och det har fungerat utmärkt.Tindra sköter ju de små på bästa sätt jag har blivit lite nojig om vikten på dem och vill gärna kontrollväga dem lite extra men de ökar på bra som ni ser på bilderna
Valle
och det är ju gått om mat och de slipper bråka om bästa tutte=) Ännu har jag inte heller märkt av någon mjölkstockning på Tindra så SPC flakesen funkar bra denna gången också. Tindra har lämnat valplådan lite mer idag och velat vara med här nere och ville gå med ut på runda men det märks att hon kan vårt kvarter jag hade bara tänkt gå runt skolan med henne och hon pinnade på men halvvägs vek hon av och skulle gena hem då räckte det för henne och hon skulle hem till valparna och givetvis bestämmer Tindra. Känns som ett något rörigt inlägg men erkänner är aningen trött. Vill tacka alla som mailar,skriver kommentarer,gästbok,facebook så kul och jag blir så glad! Tyvärr hinner jag inte svara alla just nu men ni är inte bortglömda!

3 kommentarer:

  1. Underbart med bilderna...man blir helt sjuk av att titta :) De ser ut att må gott. Tror helt klart att hundar också har känslor och märker när något är fel och någon saknas.
    Kram till Tindra

    SvaraRadera
  2. De ser ut att må så gott! Blir säkert väl omhändertagna av både dig och Tindra!
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  3. Om inte annat visar väl den goa' magen de har mat så det räcker!
    Så gott med så'na små "korvar"!

    SvaraRadera