lördag 30 januari 2010

Sötnosar

Mina små änglar sov ända till kl 7 i morse och somnade snällt om så jag kunde få lite sovmorgon. Sen var det fullt bus på på golvet. jag låter dem sova i valphagen på natten det är tryggt och bra så man inte behöver oroa sig för elsladddar mm. De har gått om plats i den och hur bra som helst. Uffe har fått lite extra hjälp i köksrenoveringen. Victor hittade en så skön sovplats.


Vivan sover i hagen

Tycker de får tydligare könsprägel för varje dag. Victor grovnar på sig i dragen medan Vivan blir mer feminin. Tindra har ju tidigare fått väldigt tydligt könspräglade valpar och även denna gång har det blivit så. Tycker de har så vackra huvuden och Victor som är så mörk är så snygg och Vivan är så nätt och fin. Det är så kul att se hur de tar efter de stora hundarna. Tindra som gräver när hon ska lägga sig till rätta hon gjorde det precis på fotpallen som hon gillar att ligga på då tittar Vivan upp på morsan med en blick som säger: är det så man ska göra och börjar gräva för fullt i bädden hon ligger som är precis bredvid

7 kommentarer:

  1. Det var kanske onödigt att köpa säng till honom. Han kan ju sova i garderoben;) Tack för bilderna, dom var jätte fina.

    SvaraRadera
  2. De är ju bara så söta de små kramisarna. Skrattade för mig själv när jag kikade på videon, där en av dem försökte dra av klädesplagget på den andre. Så himla Goá !
    Tänk att vår Elon varit så liten, synd bara att vi inte var med från början, då hade han varit helt annorlunda format mot vad han var när vi hämtade honom.
    Hälsningar Elon´s matte

    SvaraRadera
  3. Hej igen !
    Ja, gå gärna tillbaka och läs och kika om Elon. Tyvärr bloggade jag inte från allra första början, när det var som jobbigast med Elon. Vi var jättenära att lämna tillbaka honom.Elon är väldigt osäker och rädd för nya människor och särskilt barn och ungdomar men även vuxna han inte känner. Lär man känna honom, så är han världens gosigaste. Matte och husse och "mormor" kan göra nästan vad som helst med honom. Tycker inte att uppfödaren varit så jätte tillmötesgående ang. Elon och problematiken kring honom, men det vågar man knappt skriva. Hon lyckas få reda på det mesta....
    Ha det bra, nu ska jag se lite på Tv med maken : )

    SvaraRadera
  4. Ha,ha,ha...då vet jag vad det hysteriska grävandet i soffan kommer ifrån :)

    SvaraRadera
  5. Oj jag tycker de är så goa. Visserligen tycker jag det om alla valpar. Skulle gärna köpa Vivan men Kalle är så envis med att vi inte ska ha en cocker. Vi måste ju vara överens. Jag gillar gårdshunden ockå och har bartpossitivt om den.

    SvaraRadera
  6. Ha valpar i hage för elledningar mm? Är väl inget konstigt i den åldern!
    Kom igen när du har en 10 1/2mån som fortfarande sover i bur av så'n anledning...

    SvaraRadera
  7. Jag lånar gärna din bok. Får se när vi kommer till Tyringe nästa gång

    SvaraRadera