tisdag 16 februari 2010

Valle och Victor

Idag hade vi bestämt att jag skulle åka och hälsa på Valle tillsammans med Vivan och Lowa. Sista chansen innan Vivan flyttar. Vivan visade direkt att hon tålde minsann inga dumheter från unge herrn som trodde att han kunde bestämma nu på hemmaplan. Med andra ord rejäla valpatag. Men det var så kul att se hur de kände igen varandra och även Lowa hur glad han blev av att träffa henne och inte minst att jag var inte bortglömd men vem som var riktiga matte nu var det ingen tvekam om. Valle hade blivit så stor och fin. Mycket större än Vivan eller Victor men inte tjock utan i perfekt hull, Hans matte ville att vi skulle prova på ståkort ett från var sida för att visa hans snygga teckning. Det där med att står har väl aldrig varit Valles grej men vi gjorde ett tappert försök .


Visst är han snygg?!






Sen var det bus för hela slanten inne som ute. Härligt att se hur hela gänget busade på det var



två trötta hundar jag hade med mig hem.



Tyckte detta var så gulligt när Valle skulle dricka


Dagens roligaste överraskning var när jag fick besök på jobbet av Victor. Jag säger bara vilken kille och vilken färg. Jag har aldrig tidigare sett en röd cockervalp med en sån djuprödfärg. Lille Victor så fin. Även han blev glad att träffa gammelmatte men riktiga matte smällde högre precis som det ska vara. Han fick så mycket beröm på jobbet och jag stod där och pös av stolthet att vara uppfödare till en sådan snygging.


Håller på att bli tokig på nya blogger tycker det är mycket svårare att få bild och text där jag vill ha det. Grr.och att kamera batteriet laddade ur så det inte blev så många bilder

3 kommentarer:

  1. Vilken charmig bild på Valle med baktassarna i skålen!!!!
    Dundersöt!!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det går så bra för valparna. Och så fina de är, bra jobbat : )
    Hälsningar Elons matte

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med: Valle är supersnygg! Det är så kul att få följa hur fläckarna växer fram.
    Och Victor är också en riktig snygging - precis som alla "dina" hundar. Heja dig! -Synd att du inte har en kull för leverans i juni... ; (

    SvaraRadera