fredag 5 februari 2010

Äntligen sällskap

Vivan är helnöjd Lowa likaså. Grinden till valphagen är numera öppen och äntligen får Lowa som länge velat komma in vara där och Vivan är likanöjd hon får sällskap och kan gå ut och in som hon vill. De två busar för fullt i den och drar omkring allt i den men så länge de är nöjda är jag nöjd. Insåg att det inte var kul för Vivan att vara instängd där när inte vi var hemma och eftersom hon än så länge inte visat några större tuggintresse för olämpliga föremål och för att vi har det fortfarande valpsäkert efter Lowa så funkar det . Sen gör hon som övriga hundar tar efter dem sover de sover hon osv. Jag har varit ledig idag och det har fungerat bra de stunder jag inte varit hemma. Hon springer också med de stora ut och busar. Jag har inte torkat en ända kisse eller bajspöl efter henne Gör hon inte ute springer hon in i valphagen och sätter sig och det är bara att byta tidning. Vilken duktig tjej. Lite miljöträning har det också blivit. Hon fick åka med mig när jag skulle hälsa på mormor på hemmet och där var det ju fler än mormor som ville hälsa. Mormor tyckte hon kunde stanna hos henne hon sa det händer ju ändå inget kul så hon kan ju liva upp stället lite=).
Igår kväll beslöt jag att hon kunde sova i tygburen bredvid min säng och vi har väldigt trångt sovrum så sängen fick flyttas och Caspians bädd flyttas men sen kom den på plats för att vi skulle upptäcka att någon tuggat sönder dragkejdan, Hmm vad att göra ? Fick ställa det ttt intill mitt sängbord och Mickan hade på sitt rum en tavla som ännu inte kommit upp som vi satte framför och ett litet hål för min hand så jag kunde kela med henne till söms. Hon sov "ända" till 4,40 sen blev det soffan för mig och henne. Idag har ny tygbur införskaffats som inte står på golvet förrän vid läggdags så får vi se hur natten blir i natt.

1 kommentar:

  1. Fick nästan ångest när jag såg Vivan bli "ensam" kvar. Skulle kunna åkt och hämtat henne bums. Vilken tur att hon får komma till en bra familj och att allt ordnade sig.

    SvaraRadera