tisdag 9 februari 2010

kompisar

Nu vågar vår katt Simba sig fram igen han tycker att det räcker med en valp i taget men så här bra kompisar är de.
Nu när valpbädden är upptuggad har hon hittat nya mål Teddys Lady och Lufsen bädd men det är inte så populärt då den faktiskt är nästan ny, Vi funderar på att byta namn till piraya på henne. Hon är så bitig mellan varven tur att hon för den mesta tiden är en otroligt kelen knähund. Sömnen är det si och så med inatt vaknade damen kl 01,20 jag trodde det var framåt fem snåret och plockade upp henne till mig i sängen men när jag väl kastade ett öga på klockan då blev det buren igen och hon somnade sött om till...fem. Men jag tar upp henne till mig och oftast somnar hon om på min arm. Hmm hoppas hennes familj också gillar det. Jag har också påbörjat rumsrenhetsträningen lite intensivare problemet är väl att damen tycker det är kallt om rumpen är gärna ute och busar och leker men sen kissar hon när hon kommer in. Springer faktiskt oftast in i valphagen och gör ifrån sig så tror nog det ska gå ganska enkelt för hennes familj att få henne rumsren.Tycker hon har blivit så stor bara på några dagar. Annars är allt precis som vanligt.

För er som missat så har Victor också hemsida tillsammans med sin "storebror" Anton missa inte den.

http://www.123minsida.se/Antons-dagbok

4 kommentarer:

  1. ja fyyy vem vill kissa ute i snön...brrr.... :) När skall vivan flytta hemifrån?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild med katten!
    Kasper (f i jan-96) gjorde precis likadant: gick ut och busade - in och kissade. På en wetbed...

    SvaraRadera
  3. Pirraya. Är det det som finns i släkten? Vi har gissat på krokodil. Lilltrollet har varit med till Näsum idag. Gissa om han var poppulär.

    SvaraRadera
  4. Piraya....ja, Elon kan få en släng av Piraya-syndromet ibland. kan det vara en blandras från början ; )
    Söt bild, ser ut som katten verkligen håller om lilltjejen, så sött !
    Ha det gott !
    /Elons matte

    SvaraRadera