torsdag 4 februari 2010

singel

Hallå var är ni?!



Hur tyckte nu Vivan det var att vara ensam kvar ? Sådär kan man väl sammanfatta det hela. Hur kul som helst förutom när man ska sova. Vill inte sova själv i hagen. Hon pep och hade sig när vi la oss jag tyckte att vi får väl ge det en stund men Mickan gjorde egen hage åt henne inne på hennes rum och det tyckte hon var ok tills hon upptäckte att Lowa får minsann sova sängen. Jag vill ju inte vänja henne vid att sova sängen här då jag inte vet om hennes blivande ägare tänkt sig det. Men då var Vivan så trött att hon somnade bums i sin vanliga hage. Kl 04,30 vaknade jag av ett ynkligt gnällande. Då hade lilla damen vaknat och kände sig ensam så jag tog täcke och kudde och bäddade ner mig och henne på soffan tillsammans med Caspian och Lowa som tyckte det var ett riktigt mysigt ställe att sova på. Får väl säga att jag tyckte vi hade det rätt mysigt också Men trött var jag och hade inte tagit klockan med mig men tänkte att Mickan brukar gå upp samma tid som mig problemet var bara att jag hörde inte henne heller till en början sen tänkte jag att bara liiiiite till och när jag kommer upp är jag 45 min sen. Ingen morgonpromenad idag inte.Vädret har varit helt underbart idag och när jag kom från jobbet gick vi ut hela högen hur skönt som helst. Hon fick kvällsmaten i sin hage och då somnade hon en lång stund så vi får väl se hur det går inatt men annars tar jag soffan. Det är ju svårt då hon ska bo här två veckor till och jag vill ju inte att hon ska skaffa sig sovvanor som hennes familj inte kan genomföra och som gör det svårare för Vivan att känna sig hemma är utan tanken är att vi ska köra samma som hon är van vid här sen tidigare. Men hon är så go och har tagit en plats i flocken nu på ett helt annat sätt är när de var flera. Caspian har blivit en beskyddande storebror och Lowa är extramamma. Victor har funnit sig väl tillrätta i sin nya familj vilket såklart känns jättebra.

3 kommentarer:

  1. Lilla söta Vivan. Klart att det måste vara konstigt för henne, men det blir nog bra ganska så snart igen : )
    Hon är ju för söt och de andra med förresten : )

    SvaraRadera
  2. Åh! så fina de är allihopa.
    Hon finner sig säkert ganska så snart söta Vivan.
    Passa på och njut allt vad ni kan.

    SvaraRadera