onsdag 25 november 2009

ojojoj

Mest för skojs skull vägde jag och mätte Tindra idag. Jag börjar tro att jag och Gunilla får äta upp det om att hon inte är lika stor som sist för hon hade gått upp 1,4 kg sen i fredags ökat 4 cm om bröstkorgen och 11 cm om midjan!!! Men konstigt nog är hon otroligt pigg och rörlig. Imorse tog jag inte med henne på långa rundan men ikväll fick hon en lte längre och hon rullar fram i bra tempo. Vi träffade på en jobbarkompis och hennes fyra barn som alla ville mysa lite hund och Tindra ville upp och kela med dem alla och visste inte till sig av glädje över all uppmärksamhet. Igår satte vi fram valplådan och denna gång där uppe hon gick i den och nosade för att gå ner igen och lägga sig i sovrummet. Så intressant var den.

1 kommentar:

  1. Så spännande med nya valpar. Ska du behålla ännu en valp? Jag är så sugen men samtidigt har vi sagt att vi ska göra ett uppehåll för att se hur vi "klara" oss. Ronja är i kväll mycket dålig. Jag tror det måste bli veterinären kanske redan i morgon. Hon har svårt att gå, står upp när hon kissar, ligger och flämtar i korgen. Vill inte hon ska lida. Har haft detta på känn länge nu men det kom så plötsligt bara denna eftermiddag. Jag är superledsen. Hur ska jag klara mig utan min hund?? Jag tror inte vi ska köpa en ny hund men man vet ju aldrig, så vi kan ju diskutera sen när Tindra fått sina valpar.

    SvaraRadera