lördag 14 november 2009

lördagen den 14 nov 6 veckor


Vikt 13 kg total ökning 1,8kg
bröstkorg 62 cm total ökning 12 cm
midja 54 cm total ökning 10cm
Börja tro det är små babyelefanter i magen på henne. Hon är tjock och lycklig . Aptiten är det inget fel på ,morötter är hon fortfarande galen i. Det enda som märks är att hon numera behöver hjälp upp i sängen på natten, orkar inte riktigt så lång promenader viljan finns men inte flåset sen som vid tidigare dräktigheter så stänger hon öronen och tror hon kan gå åt vilket håll hon vill och lyssnar inte ett dugg i alla fall inte på sådant man inte vill höra.Det trycker på urinblåsan så hon behöver kissa oftare än tidigare. Jag har ökat hennes mat lite och så ger jag henne fil med tanke på kalket men tänkte som tidigare inte ändra till ett fetare foder eller ändra utfodringen speciellt mycket då hon får ett näringsmässigt och innehålls mässig bra foder och jag vill inte hon ska lägga på sig en massa fett och valparna tar vad de behöver och kan det påverka att valparna inte blir för stora är ju det också bra då Tindra tidigare gånger fått stora rejäla valpar helt iof helt problemfritt. Bra tre veckor kvar. Min privata hundpratare Gunilla ska kommer ner och ta ett snack med Tindra om hur många valpar ,vilket kön och vilka färger det blir. Gunilla har haft rätt vid tidigare tillfällen så henne vågar jag inte sätta emot=) Tiden går snabbt nu bara tre veckor kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar